Sekadar berkongsi rasa jiwa...

Friday, December 14, 2012

ulang tahunnya

semalam...

si dia genap 24 tahun

syukur ya Allah..

Kau telah panjangkan usianya
Kau berkati umurnya
Kau murahkan rezekinya
Kau permudahkan urusannya
Kau lindungi dia

si dia yang selalu berada di hati
menjadi teman pendengar lipur laraku
memberi pandangan dan nasihat membimbing diri
menegur khilaf dan salah yang mencacati
mengundang gelak dan senyum di bibir kering

terima kasih awak

tanpa awak...
saya bukanlah saya yang awak jumpa sekarang
tanpa awak...
saya bukanlah saya yang orang-orang di sekeliling saya kenal sekarang
tanpa awak...
saya masih saya yang dulu...
yang kurang sabar
yang kurang senyum
yang kurang adab
yang kurang sensitiviti
yang kurang kepekaan
yang kurang
dan kurang
dan kurang

terima kasih Tuhan,
Kau kirimkan dia kepadaku!

dan
selamat ulang tahun kelahiran awak
saya sayang awak! :D







1 comment:

shazni hj muda said...

i love u
u r too meaningful to me