Sekadar berkongsi rasa jiwa...

Monday, January 17, 2011

Kasih Tak Kesampaian

Sejak bermenjak ni...lagu ini menduduki carta juara lagu di bibirku...hehe
kadangkala, tak semena-mena tatkala sibuk membaca  atau menaip, terpacul bait-bait kata yang tergubah indah ini, membawa melodi syahdu dalam diri...
apabila ditelurusi erti yang dibawa bersama, benarlah kasih dan cinta itu semuanya
sakit, senyum, sedih, tawa, asyik, perit, indah...
membayangkan insan-insan kesayangan yang sentiasa punya tempat  istimewa masing-masing di hati merah ini...bagai ingin kupinta pada Tuhan sepasang sayap untukku terbang menemui mereka
ingin sekali memeluk erat batang tubuh yang hangat dan mencium pipi yang kudus
mahu sekali meluah rasa rindu yang menggebu dan menyerap titisan cinta dan semangat yang mengalir bersama deru kasih merdu
mengingati insan disayang yang dititip Tuhan menghibur hati ini, tangan ditadah ke Langit...mohon petunjuk dan kasih sayangNya moga tak tersasar haluan dan ditunjukkan jalan yang seharusnya dilalui...
andai kasih tak kesampaian Tuhan, aku mengerti Kaulah yang punya kuasa atas diriku
Tuhan, andaiku tiada nanti, titipkan pada mereka semua kalimat penghargaan dan terima kasihku atas hadiah jiwa tak tertampungkan
sampaikan pada mereka suara hatiku yang sarat rasa cinta dan kasih
hingga kadangkala dengan rasa cinta kasih itu
aku tusukkan panah air mata di dada mereka
andai aku tak punya kesempatan Tuhan, sampaikan ucap maafku
pada mereka
atas sekian banyak luka di hati aku torehkan
atas sekian banyak air mata aku tumpahkan
Biar mereka tahu Tuhan, hidupku atas  kasih dan ni`matmu
terisi dengan sejuta bahagia 
kerana Kau tempatkan aku
dalam syurga mereka.





Dari bicaramu kurasa
penuh nada dan irama
Lalu cahaya berubah
kebiruan
tersusun secantik haluan

Madah dan puisi digubah
hanya buatmu yang terindah
Lalu sanggup aku hamparkan
satu cinta satu jiwa
sedangkan ianya berbeza

Lantas hilang
erti sebuah keinginan
Saat aku bukan pilihan
saat cintamu satu sandiwara
cuma dusta

Puas ditangisi bila hati dilukai
puas kau hancurkan
segala impian kasih
Kini bagai kelemasan
karam ditengah lautan
Sementara ku dihimpit oleh berjuta penyesalan
Puasku mencari hakikat cinta yang suci
puasku menanti cerita gembira
Tapi kini segalanya bagiku hanyalah
kasih tak kesampaian

2 comments:

noblesword825 said...

bila hati itu terluka,
apa yang perlu dilakukan...

anakamal said...

merawatnya dengan kasih sayang dalam kesabaran :)