Sekadar berkongsi rasa jiwa...

Monday, April 18, 2011

Hangat menghuni lubuk jiwa





Takkan ada satu pun di dunia ini yang bisa menggantikan kenangan manis yang kita cipta selama ini
takkan ada satu pun yang bisa ditukarkan dengan  tawa ria bersama kalian selama ini
takkan ada siapa pun yang bisa mengalihkan tempat kalian dalam hati ini
takkan ada satu pun yang bisa menghangatkan jiwa ini seperti yang kalian lakukan
takkan ada siapa pun yang bisa memadam coret warna yang telah kalian palitkan dalam hidup ini
takkan ada...
takkan ada lagi yang seperti kalian


Hangat menghuni lubuk jiwa paling dalam
tempat yang mungkin takkan terusik lagi selepas ini kerana
hanya kalian yang layak berdiam di situ
kerana di situlah tempat kalian 
yang telah lama diam
tanpa aku sedari


Tiada kata lebih rinci dapat diucap
kerana lagu di jiwa tak sama rentaknya dengan pena yang menari
tinta emas pun tak bisa menjangkau mencoretkan indahnya hikayat yang kita lipurkan selama ini
buku termahal di dunia pun tak tertandingkan nota cinta termanis dalam hati ini


Kalian,
titis air mata tak kering mengiringi saat bait-bait kata ini kuluahkan
sungguh selama ini jarang sekali kuluahkan detik hati ini
namun
perpisahan ini  benar-benar menyedarkan
makna sebuah persahabatan dan erti kasih sayang
sakit,
sungguh sakit berpisah dengan orang yang kita sayang


Terima kasih kalian 
kerana menerima diriku ini seadanya
menyayangi aku
mengajar aku begitu banyak perkara
kerana kalianlah aku menjadi sematang ini
menjadi aku yang kini
kalianlah cermin buatku selama kita bersama
daripada kalianlah
aku mengubah diriku
menjadi aku yang lebih baik
lebih baik daripada aku 
yang kalian kenal pertama kali dulu


Terima kasih 
terima kasih
terima kasih
tak terbalas rasanya jasa kalian pada diriku
yang lemah dan buruk ini


Maafkan segala salah silapku pada kalian
tutur kataku yang menyakit hati
mimik mukaku yang menyentap rasa
tingkah lakuku yang menggores jiwa
maafkan aku kerana
tak mampu diriku menjadi kawan, sahabat
yang baik untuk kalian
yang memahami
yang bertolak ansur
yang penyayang
yang sanggup berkongsi tawa duka
yang sentiasa ada kala ria dan air mata


Sungguh
aku sayang kalian
Tuan Nor Shazni Tuan Muda, Shakina Mohd Said & Hajar Aisyah Yusoh
sayang kalian
sangat-sangat!


Setiap nafas yang dihembus
Setiap degupan jantung
Aku selalu memikirkanmu
Dalam sedar dibuai angan
Dalam tidur dan khayalan
Aku selalu memikirkanmu
Ternyata ku perlukan cinta dari dirimu sayang
Barulah terasa ku bernyawa
Kasihku…ku amat mencintai kamu
Kerana kau beri erti hidup
Ku kan terus mencinta sedetik lebih selepas selamanya
Di kala penuh ketakutan dengan badai kehidupan
Ku bersyukur adanya kamu
Biarlah kehilangan semua yang dimiliki di dunia
Asal masih adanya kamu

No comments: